یزدفردا: مدیر جهادکشاورزی شهرستان تفت گفت: گیاه دارویی «آنغوزه»، برای نخستین بار در سطح سه هکتار از دیمزارهای روستای «علی آباد» این شهرستان کشت شده است.

به گزارش یزدفردا: «محمد جعفری» در این باره اظهار کرد: نیاز آبی کم، افزایش بهره وری، سوددهی بالا و امکان صادرات محصول از مزایای کاشت گیاه دارویی آنغوزه است.

وی با اشاره به اجرایی شدن طرح جهش تولید دردیمزارها با کشت گیاهان بومی در شهرستان تفت، افزود: هدف از کشت گیاهان دارویی همچون آنغوزه، حفظ آب و خاک منطقه برای جلوگیری از فرسایش خاک، استفاده بهینه از اراضی مستعد دیم و امکانات موجود، کمک به رشد اقتصادی منطقه و جایگزین کردن محصولات اقتصادی کم‌آب‌طلب است.

«مریم مجیدی» رئیس مرکز جهادکشاورزی علی آباد نیز در این زمینه بیان کرد: کار کشت بذر گیاه کم آبخواه آنغوزه در دهستان علی آباد انجام شده و توسعه کشت این گیاه سودمند دارویی می‌تواند در اشتغالزایی آینده موثر و مفید باشد.

وی ادامه داد: آنغوزه نیاز آبی کمی داشته و قابلیت کشت دیم در زمین‌های شنی، آهکی و اراضی شیبدار را دارد.

گیاه دارویی آنغوزه بومی آسیای مرکزی خصوصاً افغانستان و ایران است که عمدتا به صورت خودرو در سطح مراتع رویش دارد و از خواص آن می‌توان به اثرات آرام بخشی، محافظت از اعصاب، تقویت حافظه و کاهش فشار خون اشاره کرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا